Zeeland

Vlissingen

Ter vervanging verrees tussen oktober 1949 en september 1950 het huidige stationsgebouw naar een ontwerp van architect Sybold van Ravesteyn (1889-1983), wiens neobarokke stijl duidelijk in het gebouw te herkennen is. De officiële opening van het vond plaats op 18 december 1950. Delen van de perrons, perronoverkapping en muurwerk van het vooroorlogse station bleven behouden. Na de oorlog schrapte men ook de toevoeging Haven uit de naam en ging het station kortweg Vlissingen heten.

- 3 Perrons

- 2 Rangeer sporen

- Wasstraat

- Eind station


Vlissingen-Souburg

Het station werd geopend in 1986 en is een typische voorstadshalte. Er zijn twee perrons, die niet tegenover elkaar liggen, maar zich aan weerszijden van de spoorwegovergang bevinden, de zogenaamde bajonetligging. Op het oostelijke perron stond oorspronkelijk een stationsgebouwtje met wachtruimte en loket, een standaardontwerp van architect Hans Bak. In 2007 werd het gebouwtje echter gesloopt; het bemande loket was in 2003 al verdwenen. Op de plek van het vroegere loketgebouwtje heeft men het perron verbreed.

Ten behoeve van het voor- en natransport van de reiziger zijn er meerdere onbewaakte fietsenstallingen en fietskluizen aanwezig. Ook is er parkeergelegenheid voor auto's.

- 2 Perrons